Питання та відповіді

Користувачам
Картки ПРОСТІР

Картку ПРОСТІР можна отримати, звернувшись до одного з банків-емітентів, що є учасником системи (деталі можна дізнатись у відділенні, зателефонувавши до контакт-центру, на сайті банку або в мобільному застосунку).

Щоб обрати платіжну картку, будь ласка, ознайомтеся з переліком банків, що випускають картки ПРОСТІР.

Якщо у вас виникли проблеми з карткою ПРОСТІР, потрібно зв’язатися з банком-емітентом (телефон зазначено на звороті вашої картки) або заповнити відповідну форму на сторінці Підтримка. Також ви можете зателефонувати нам за номером телефону +380 67 408 00 14.

У випадку втрати чи крадіжки картки потрібно терміново повідомити про це ваш банк-емітент та заблокувати картку. Ви можете це зробити, зателефонувавши до служби підтримки банку або самостійно через мобільний/інтернет-банкінг.

У випадку пошкодження картки потрібно зв’язатися з банком-емітентом картки для її заміни.

Ви можете здійснювати безконтактні оплати, якщо ваша картка ПРОСТІР оснащена чипом і на ній є позначка безконтактної оплати.

Сьогодні безконтактні розрахунки – один із найбільш безпечних видів платежів. Картку не потрібно передавати касиру. Для оплати більше ніж 500 грн обов’язково потрібно вводити ПІН-код. Усі ці чинники посилюють безпеку безконтактної оплати.

Ми дбаємо про те, щоб власники карток ПРОСТІР були захищені від шахрайства під час здійснення розрахунків у мережі Інтернет.
Для посилення безпеки під час платежів у мережі Інтернет – як на вебсайтах, так і в мобільних застосунках – існують технології, що ґрунтуються на специфікаціях EMV 3-D Secure. У ПРОСТІР також впроваджено таку технологію захисту операцій електронної комерції, що має назву «PROSTIR e-Secure».
Якщо  під час покупки на вебсайтах продавців ви бачите логотип PROSTIR e-Secure, це означає, що для завершення оплати вам можливо потрібно буде пройти додаткову перевірку аби підтвердити банку, що зараз карткою розраховуєтеся саме ви. Це може бути підтвердження в мобільному застосунку банку, що видав картку, або одноразовий пароль у повідомлені від банку, який треба ввести у відповідне віконце. Цей етап додаткової перевірки допомагає впевнитись, що операцію здійснюєте саме ви.
 

Розрахунки карткою

Ви можете оплачувати товари та послуги карткою ПРОСТІР в Україні, у мережі Інтернет, а кобейджинговою карткою ПРОСТІР – UnionPay International ви можете розрахуватися і за кордоном.

Якщо ваша картка ПРОСТІР оснащена чипом і на ній є позначка безконтактної оплати ви можете розрахуватися нею в метро. Крім того, безконтактна оплата карткою ПРОСТІР доступна в громадському транспорті Києва, на паркоматах у Львові та Києві.

Так, ви можете розрахуватися карткою ПРОСТІР у мережі Інтернет на сайтах українських компаній, а кобейджинговою карткою ПРОСТІР – UnionPay International и можете розрахуватися і на сайтах іноземних торговців, які підтримують оплати картками UnionPay International.

Закордоном ви можете розрахуватися кобейджинговою карткою ПРОСТІР –  UnionPay International. Звичайні картки ПРОСТІР не працюють за межами України.

За одну транзакцію гроші знімаються лише один раз. У випадку помилкового повторного проведення транзакції ви можете попросити касира скасувати операцію та повернути кошти, а також звернутись до банку-емітента картки для проведення претензійної роботи в межах подвійного списання.

Поповнення картки, переказ коштів, зняття готівки

Поповнити картку ПРОСТІР можна через платіжні пристрої з функцією приймання готівки – термінали самообслуговування та банкомати з функцією приймання готівки та через POS-термінали у відділеннях АТ "Укрпошта". Список провайдерів послуги тут.

Також картку ПРОСТІР можна поповнити у відділенні банку-емітента або здійснити переказ з іншої картки.

Для карток ПРОСТІР реалізовано можливість здійснення грошових переказів між картками ПРОСТІР та картками інших платіжних систем. Усе, що вам потрібно – знати номер картки отримувача. Щоб здійснити онлайн-переказ коштів з картки на картку, вибирайте лише перевірені й надійні сервіси. Список сервісів та сайтів тут (постійно оновлюється).

Також ви можете здійснити переказ коштів через мобільний чи Інтернет-банкінг вашого банку-емітента (якщо він надає такий сервіс)

Під час переказу коштів з картки на картку зазвичай стягується комісія. Розмір комісії залежить від онлайн-сервісу та від банку- емітента картки. Зазвичай під час введення суми переказу сервіс повідомляє про встановлений розмір комісії.

Готівку з картки ПРОСТІР та території України ви можете зняти в касах банків та в більшості банкоматів банків України. Найбільші мережі банкоматів мають АТ КБ "ПриватБанк", АТ "Ощадбанк" та АТ "Райффайзен Банк".

Також для карток ПРОСТІР реалізовано можливість зняття готівки на касі магазинів, аптек, АЗК та інших торговельних мереж, що надають таку послугу. 

Для цього потрібно:

  1. Попередити касира про намір зняти готівку разом з оплатою покупки.
  2. Оплатити покупку (на будь-яку суму) карткою ПРОСТІР і під час розрахунку назвати касиру суму готівки, яку потрібно зняти.
  3. Підтвердити операцію та ввести PIN-код картки.

Максимальна сума зняття готівки за одну операцію становить від 500 до 6 000 грн залежно від торговця. Список основних торговців, де наразі можна зняти готівку. Список банків постійно розширюється, ми працюємо над тим, щоб ця послуга стала доступною для держателів карток ПРОСТІР усіх банків.

Акції та бонуси

Банки-емітенти карток ПРОСТІР можуть запроваджувати власні програми лояльності. Платіжна система ПРОСТІР спільно з банками-емітентами проводить акції для власників карток ПРОСТІР, про що інформує на сайті.

Учасникам
Загальні питання
  1. Вигідно – дає можливість банкам оптимізувати витрати на супроводженні власного карткового бізнесу і тим самим забезпечити доступніші тарифи для кінцевого споживача. Така економія відіграє все більше значення на фоні зниження ставок міжбанківських комісійних (інтерчендж) в Україні, що є важливим джерелом доходу емітента картки для розвитку його продуктів та сервісів.
  2. Сучасні карткові технології – ПРОСТІР слідкує за ключовими трендами та інноваціями в платіжній сфері та впроваджує нові технології для надання користувачам продукту високого технологічного рівня.
  3. Безпека розрахунків – ПРОСТІР використовує сучасні технології та міжнародні стандарти інформаційної безпеки, що гарантує захищеність усіх операцій із картками ПРОСТІР та стабільну роботу системи.

Зараз учасниками ПРОСТІР є 49 банків та 2 небанківські установи. Ознайомтеся зі списком учасників системи.

Для того, щоб стати учасником ПРОСТІР, будь ласка, ознайомтеся з покроковою інструкцією вступу до системи.

Якщо у вас залишаться питання щодо вступу до системи, будь ласка, звʼяжіться з нашими менеджерами за номером телефону +380 67 408 00 14 або +380 50 534 47 55.

З тарифами участі в системі ви можете ознайомитися за посиланням.

Логотип та бренд-бук ви можете знайти на сторінці Про нас.

PROSTIR e-Secure – технологія захисту операцій електронної комерції для учасників ПРОСТІР, що ґрунтується на протоколі EMV 3-D Secure версій 2.2.0 та 2.1.0. Технологія представлена рішенням Directory Server, сертифікованим у EMVCo, та має відповідний лист-підтвердження (Letter of Approval). 
Банки-емітенти карток ПРОСТІР завдяки PROSTIR e-Secure від торговців можуть отримувати та обробляти велику кількість даних, що допоможе їм краще зрозуміти платіжну поведінку своїх клієнтів та точніше визначати потенційні ризики, поліпшуючи таким чином процес автентифікації.
Наразі відбувається процес реалізації технології банками-учасниками ПРОСТІР.
 

Логотип PROSTIR e-Secure у векторному форматі розміщено тут.

З розміром початкового внеску до Страхового фонду ПРОСТІР ви можете ознайомитися за посиланням.